Voorraadinventarisatie voor tevreden klanten

Precies weten wat u in huis heeft. Dat is in feite het doel van een voorraadinventarisatie. Veel bedrijven zien op tegen het inventariseren van de voorraad. Het tellen neemt ontzettend veel tijd in beslag en u bent liever bezig met uw corebusiness. Toch kunt u er soms niet omheen. De jaarrekening moet worden opgesteld en uw accountant wil weten wat de totale waarde van uw voorraad is.
In dit soort situaties is het tellen van de voorraad noodzakelijk. Toch doen zich ook regelmatig situaties voor waarbij een voorraadinventarisatie niet noodzakelijk is, maar wel ten zeerste kan worden aangeraden! Wat dacht u bijvoorbeeld van klant beloftes die niet kunnen worden nagekomen omdat de voorraad niet op orde is?

‘Jazeker, die is op voorraad!’

Stelt u zichzelf eens voor: u bent aan het klussen en komt er achter dat u een aantal onderdelen mist die noodzakelijk zijn om de klus af te ronden. U belt de plaatselijke bouwmarkt op om te vragen of ze deze artikelen op voorraad hebben. De werknemer aan de andere kant van de lijn kijkt in het systeem en verzekert u dat zij deze artikelen in de winkel hebben liggen. Eenmaal aangekomen in de winkel blijkt echter dat de voorraad in het systeem niet overeenkomt met de werkelijke voorraad en dat u voor niets naar de winkel bent gekomen. U baalt en loopt zonder de benodigde onderdelen de deur weer uit. Een week later belt er weer iemand om te informeren of de bouwmarkt deze onderdelen op voorraad heeft. Een andere medewerker neemt de telefoon op en kijkt in het systeem. De medewerker vertelt dat de onderdelen aanwezig zijn en de klant komt naar de winkel. Helaas moet ook deze klant teleurgesteld worden. De artikelen zijn niet aanwezig en omdat de foutieve voorraadinformatie in het systeem niet is bijgewerkt, zijn de artikelen niet tijdig ingekocht.

Voorraadinventarisatie voor tevreden klanten

Helaas doet de bovenstaande situatie zich regelmatig voor. Misschien heeft u een soortgelijke situatie zelfs wel eens meegemaakt. Alhoewel veel bedrijven tegenwoordig werken met een voorraadbeheersingssysteem, leert de ervaring ons dat de informatie uit dergelijke systemen na verloop van tijd vaak niet meer correct is. Regelmatig een voorraadinventarisatie uitvoeren is hiervoor de oplossing! Zo blijft uw systeem op orde en hoeft u geen klanten teleur te stellen.

Snel en accuraat

Een voorraadinventarisatie moet uiterst nauwkeurig worden uitgevoerd. Bij Intelco hebben we door onze 25 jaar ervaring een methodiek ontwikkeld waarmee we u kunnen garanderen dat onze inventarisatie overeenkomt met de werkelijke voorraad. Onze goed opgeleide, ervaren tellers zijn voorzien van de juiste instrumenten en weten hoe ze het inventariseren van een voorraad aan moeten pakken. Door ons grote personeelsbestand zijn wij in staat om op korte termijn u voorraad snel en accuraat te inventariseren! Komt uw voorraadbeheersingssysteem niet meer overeen met de werkelijke voorraad en wilt u geen klanten meer teleurstellen? Wilt u uw voorraad inventariseren zodat dit kan worden opgenomen in de jaarrekening of vermoed u fraude en wilt u om deze reden uw voorraad laten tellen? Laat Intelco een voorraadinventarisatie voor u uitvoeren! Wij kunnen uit de voeten in verschillende branches en inventariseren onder anderen supermarkten, modeketens, bouwmarkten & tuincentra en boekhandels & drogisterijen. Hiernaast kunt u ons ook inschakelen om bijvoorbeeld het magazijn van uw webwinkel te inventariseren! Neemt u gerust contact met ons op voor vragen of meer informatie!